Subject: FW: Sideprojekti kooskõlastustaotlus - Rapla maakond, Rapla linn, Tallinna mnt PON
From: "Annika Matson" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 30 May 2025 14:12:24 +0300

Tere

Palun registreerida mulle menetlemiseks.

Delta viit: 7.1-2/25/7056-1

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Tarto Mari <[email-masked]>
Sent: Friday, May 30, 2025 1:51 PM
To: Annika Matson <[email-masked]>
Subject: RE: Sideprojekti kooskõlastustaotlus - Rapla maakond, Rapla linn,
Tallinna mnt PON

Tere

Saadan  pädevust omava spetsialisti poolt koostatud/allkirjastatud katte
taastamise projekti.

Lisan manusesse ka Connecto poolt tehtud sideprojekti materjalid.

Lugupidamisega

Mari Tarto

AS Connecto Infra

Tuisu tn 19

11314 Tallinn

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 588 61619

 <http://www.connecto.ee/> www.connecto.ee

From: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, May 15, 2025 11:39 AM
To: Tarto Mari <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Sideprojekti kooskõlastustaotlus - Rapla maakond, Rapla linn,
Tallinna mnt PON

Tere

Tänan edastatud informatsiooni eest.

Arutasime majasiseselt kavandatava ehitustegevuse mõju riigitee muldkehale
ning Transpordiamet on seisukohal, et ehitustööde järgselt on vaja
teostada riigitee muldkeha katendi taastamine arvestades kaeviku
varisemisnurgaga 1:¾.

Taastatava katendi konstruktsioon:

AC8 surf (45%gra) – h=5 cm

Killustikalus  (fr 32/64 kiilutud)- h=20 cm

Dreenkiht – h=20 cm

Asfaltkate taastada kogu kõnnitee laiuses ja 5 m pikkuses. Taastamise
põhimõtteline maht märgitud alloleval pildil siniste joontega.

Täiendada projekti ning edastada katete taastamise joonis, mis on
koostatud ja kinnitatud vastavat pädevust omava spetsialisti poolt.

Koostada lõike joonised risti-ja piki kõnniteed.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Tarto Mari <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Sent: Monday, May 12, 2025 1:02 PM
To: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Sideprojekti kooskõlastustaotlus - Rapla maakond, Rapla linn,
Tallinna mnt PON

Tere

Telial kahjuks antud lõigu kohta teostusjoonist ei ole edastada. Koostöös
Telia järelvalvega tuvastasime antud kohas olemasoleva sidekanalisatsiooni
asukoha ja sügavuse, mõõtsime need peale ja kandsime geoaalusele.

Manuses täiendatud projekti materjalid ja foto, kus märgitud
sidekanalisatsiooni äärmise torustiku asukoht ja sügavus.

Lugupidamisega

Mari Tarto

AS Connecto Infra

Tuisu tn 19

11314 Tallinn

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 588 61619

 <http://www.connecto.ee/> www.connecto.ee

From: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, May 8, 2025 10:25 AM
To: Tarto Mari <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Sideprojekti kooskõlastustaotlus - Rapla maakond, Rapla linn,
Tallinna mnt PON

Tere

Tänan selgituse eest.

Transpordiameti poolse seisukoha kujundamiseks palun edastada Telia
sidekanalisatsiooni teostusjoonis, et saaksime hinnata sidetrassi sügavust
ning võimaliku kahjustuse tekkimist riigitee muldkehale.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Tarto Mari < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>

Sent: Thursday, May 8, 2025 8:58 AM
To: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Sideprojekti kooskõlastustaotlus - Rapla maakond, Rapla linn,
Tallinna mnt PON

Tere

Connecto ehituse projektijuht võttis Teiega eile ühendust ning täpsustas
käesolevat projekti. Tegemist on "võtmed kätte" lahendusega, mille raames
on Connecto ülesandeks nii projekti projekteerimine kui ka ehitustööde
teostamine.

Teie poolt pakutud alternatiiv lahendada Tallinna mnt 52 kinnistu
sideliitumine teisele poole riigiteed kavandatud multitorust
suundpuurimisega riigitee alt läbi ei ole kahjuks tehniliselt teostatav.
Puuritav lõik on liiga lühike, mistõttu ei ole võimalik saavutada
vajalikku sügavust, et tagada torustiku piisav sügavus riigitee all
vastavalt kehtivatele tehnilistele nõuetele. Puuripea ei saa minna nii
lühikese vahemaaga piisavale sügavusele ja siis hakata kohe jälle tõusma.
Lisaks on riigitee katendi all juba vee-ja sadeveekanalisatsiooni
torustikud, millega peaksime ristuma enam-vähem samal kõrgusel. Oleme
varasemalt juba  võtnud ühendust Tallinna mnt 55 kinnistu omanikuga, kes
on selgelt väljendanud oma seisukohta – ta ei ole nõus, et tema kinnistule
rajatakse magistraaltrass, mille tarbeks tuleks seada servituut.

Lisatud manusel on visuaalselt näha olemasoleva Telia sidekanalisatsiooni
äärmise toru asukoht looduses (maapinnale märgitud õrna sinise joonega).
Kavandame kaeviku rajamist sinise joone ja aia vundamendi vahele, ühenduse
teostamiseks läheneksime olemasolevale torule küljelt (ka kaeviku
rajaksime külje peale).

Lähtudes eeltoodust palume veelkord kaaluda Tallinna mnt 52 kinnistu
sideühenduse  lahenduse lubamist vastavalt esitatud projektile.

Lugupidamisega

Mari Tarto

AS Connecto Infra

Tuisu tn 19

11314 Tallinn

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 588 61619

 <http://www.connecto.ee/> www.connecto.ee

From: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, May 7, 2025 1:10 PM
To: Tarto Mari < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Sideprojekti kooskõlastustaotlus - Rapla maakond, Rapla linn,
Tallinna mnt PON

Tere

Tänan selgituse eest. Kahjuks ei saa Tallinna mnt 52 pakutud liitumise
lahendusega nõustuda, kuna olemasolev sidetrass (täpsusklass 2 m) paikneb
väga kergliiklustee servas ning kergliiklustee ja selle mulde kahjustamine
antud ehitustegevusega on väga tõenäoline.

Kas alternatiivina oleks võimalik lahendada Tallinna mnt 52 kinnistu
sideliitumine teisele poole riigiteed kavandatud multitorust
suundpuurimisega riigitee alt läbi (nt samasse asukohta, kus on praegune
Tallinna mnt 52  liitumine vaskkaabliga)?

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Tarto Mari < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>

Sent: Tuesday, May 6, 2025 3:37 PM
To: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Sideprojekti kooskõlastustaotlus - Rapla maakond, Rapla linn,
Tallinna mnt PON

Tere

Allpool sinisega minu poolsed vastused.

Manuses täiendatu materjalid.

1.	Tallinna mnt 52 kinnistule on MaRu kitsenduste kaardi ja projekti
aluspaani kohaselt olemasolev sideühendus samast sidetrassist olemas,
millest olete kavandanud käesoleva projektiga uue liitumise. Palun
selgitada, miks on vajalik uue liitumise rajamine riigitee kergliiklustee
all olevast sidetrassist?

Tallinna mnt 52 hoone olemasolev sideühendus on pinnases olev vaskkaabel
(olemasolevast sidekanalisatsioonist on tehtud ilma kaitsetoruta väljavõte
hooneni). Kahjuks, ei ole võimalik ilma kaevetöid tegemata täpselt samasse
kohta valguskaablit paigaldada.  Uue projekteeritud trassi asukoht on
valitud selle järgi, et antud kohas on olemasolev sidekanalisatsioon
täpselt kergliiklustee kõrval,haljasala servas. Antud kohas saame teha
kaeviku olemasolevast sidekanalisatsioonist kaugemale ja siis uuristada
pinnasesse auk kuni olemasoleva sidekanalisatsioonini. Antud kohas saaks
Tallinna mnt 52 hoonele ühenduse rajatud, ilma kergliiklusteed lõhkumata.

2.	Märkida asendiplaanile avatud kaevikute kaugus kergliiklustee
kattest. Lisatud
3.	Asendiplaanile märkida Tallinna mnt 51 ja 53 kinnistul
puurimiskaevikus oleva katkestatava puurimistoru sügavus. Lisatud
4.	Projekteeritud sidetrass ristub varem projekteeritud
elektritrassiga riigitee nr 27 km 1,00 (Enersense AS, töö nr ENS-25-018
„Tallinna mnt 50a liitumine madalpingel, Rapla linn, Rapla vald, Rapla
maakond LC3190“ Palun kajastada varem projekteeritud elektritrassi
projekti joonisel.  Asendiplaanile märgitud varem projekteerituid
elektritrass.
5.	Edastada palun asendiplaani joonis ka .pdf formaadis. Lisatud

Lugupidamisega

Mari Tarto

AS Connecto Infra

Tuisu tn 19

11314 Tallinn

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 588 61619

 <http://www.connecto.ee/> www.connecto.ee

From: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 6, 2025 1:18 PM
To: Tarto Mari < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Sideprojekti kooskõlastustaotlus - Rapla maakond, Rapla linn,
Tallinna mnt PON

Tere

Edastan tähelepanekud projektile:

1.	Tallinna mnt 52 kinnistule on MaRu kitsenduste kaardi ja projekti
aluspaani kohaselt olemasolev sideühendus samast sidetrassist olemas,
millest olete kavandanud käesoleva projektiga uue liitumise. Palun
selgitada, miks on vajalik uue liitumise rajamine riigitee kergliiklustee
all olevast sidetrassist?

2.	Märkida asendiplaanile avatud kaevikute kaugus kergliiklustee
kattest.
3.	Asendiplaanile märkida Tallinna mnt 51 ja 53 kinnistul
puurimiskaevikus oleva katkestatava puurimistoru sügavus.
4.	Projekteeritud sidetrass ristub varem projekteeritud
elektritrassiga riigitee nr 27 km 1,00 (Enersense AS, töö nr ENS-25-018
„Tallinna mnt 50a liitumine madalpingel, Rapla linn, Rapla vald, Rapla
maakond LC3190“ Palun kajastada varem projekteeritud elektritrassi
projekti joonisel.
5.	Edastada palun asendiplaani joonis ka .pdf formaadis.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Tarto Mari < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>

Sent: Tuesday, April 29, 2025 2:25 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Sideprojekti kooskõlastustaotlus - Rapla maakond, Rapla linn,
Tallinna mnt PON

Tere

Vastavalt Telia Eesti AS tellimusele koostab AS Connecto Infra

„Rapla maakond, Rapla linn, Tallinna mnt PON“  tööprojekti

Manuses materjalid.

Palume Transpordiameti kooskõlastust  projektile.

Lugupidamisega

Mari Tarto

AS Connecto Infra

Tuisu tn 19

11314 Tallinn

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 588 61619

 <http://www.connecto.ee/> www.connecto.ee

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.